Onderstaande tabel geeft het totaal aan lasten en baten van het programma. Daarnaast worden de toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves betrekking hebbend op dit programma weergegeven.
Overhead (bedragen x € 1.000) | Begroting 2022 voor 2e berap | 2e berap 2022 | Begroting 2022 na 2e berap |
---|---|---|---|
Lasten | 23.783 | 1 | 23.784 |
Baten | 941 | 0 | 941 |
Geraamd saldo van baten en lasten | -22.843 | -1 | -22.843 |
Toevoeging reserves | 0 | 0 | 0 |
Onttrekking reserves | 0 | 0 | 0 |
Geraamd resultaat | -22.843 | -1 | -22.843 |
Om toelichtingen op de financiën leesbaar te houden passen we categorieën toe.. Voor een nadere uitleg van de categorieën verwijzen we naar hetgeen is vermeld in de inleiding onder "Wat kost het".
De cijfers in onderstaande tabel en toelichtingen moet u als volgt lezen.
Genoemde bedragen met een -: dit is een verslechtering op het geraamd resultaat;
Genoemde bedragen met een +: dit is een verbetering op het geraamd resultaat.
(Bedragen x € 1.000) | 2022 | |
---|---|---|
Bestaand beleid | 0 | |
Kapitaallasten | 4 | |
Overige technische mutaties | -5 | |
Totaal ontwikkelingen | -1 |
Toelichting op financiële afwijkingen > € 50.000
(Bedragen x € 1.000) | 2022 | ||
---|---|---|---|
Bestaand beleid | |||
Verkoop voormalige gemeentehuis Markt 20a Schijndel | 0 |
In september 2022 wordt het voormalige gemeentehuis, Markt 20a te Schijndel notarieel overgedragen en geleverd. De koopovereenkomst hiervoor is eerder al getekend. In de administratie is nog een restantboekwaarde aanwezig. In verband met het afstoten van het gebouw wordt deze boekwaarde ineens afgeschreven.
In onderstaande tabel worden de eenmalige budgetten van dit programma weergegeven met daaronder een toelichting op afwijkingen > € 100.000.
Omschrijving Eenmalig budget | Stand begroting 2022 | Realisatie | Saldo |
---|---|---|---|
Bewerken en afsluiten archieven vm gemeenten | 43 | 0 | 43 |
Digitalisering documenten burgerlijke stand | 75 | 0 | 75 |
Digitalisering documenten VTH software | 0 | 7 | -7 |
Eerste Fase gegevenspakhuis | 28 | 7 | 21 |
Implementatie software front- en midoffice | 171 | 114 | 57 |
Implementatie-en conversiekosten eHRM | 19 | 0 | 19 |
Indirecte kosten Subsidieverwerving | 0 | 39 | -39 |
Organisatie optimalisatie | -30 | 51 | -81 |
Project niet-woningen met woongedeelte | 68 | 4 | 64 |
Projectlijsten t.b.v. herwaardering | 127 | 0 | 127 |
Raad van Verbeelding | 31 | 28 | 3 |
Wegwerken van archiefachterstanden | 333 | 86 | 247 |
Totaal | 865 | 336 | 529 |
Projectlijsten t.b.v. herwaardering
In eerste instantie (juni 2022) is geen geschikte inhuurkandidaat voor dit project gevonden. Deze week (19-07-2022) vindt er een gesprek plaats met een nieuwe kandidaat. Bij geschiktheid wordt het project z.s.m. opgestart. Het project heeft een doorlooptijd van 53 weken dus loopt naar verwachting door in 2023.
Wegwerken van archiefachterstanden
In de loop van 2020 is door het college budget beschikbaar gesteld (Over een periode van 3 jaar) voor het bewerken van archieven van de voormalige gemeenten. Doordat het werven van de juiste inhuur de benodigde tijd heeft gevergd, zijn pas in de tweede helft van 2020 kosten gemaakt. Doordat pas in de tweede helft van 2020 begonnen is met de werkzaamheden loopt het project ook langer en moet het restant-budget van het eerste jaar telkens doorgeschoven worden naar het volgende jaar (om ook in 2023 nog budget beschikbaar te hebben).
Het project loopt mogelijk ook na 2023 door. Kosten blijven echter binnen het budget.
Organisatie optimalisatie
In dit overzicht zijn alleen de lasten zichtbaar. Voor dit doel is een subsidie ontwikkelopgave ontvangen van € 62.000, zodat het budget € 32.000 positief is.