Ga naar de inhoud van deze pagina.
2e
Berap
2022
portal
Algemeen
Aanbiedingsbrief
Voorstel
Samenvatting
Programmalijnen
Overzicht
Participatie
Leefbaarheid
Duurzaamheid
Veranderopgave omgevingswet
Inclusie
Gezondheid
Zelforganisatie
Programma's
Overzicht
0 Bestuur en ondersteuning
1 Veiligheid
2 Verkeer, vervoer en waterstaat
3 Economie
4 Onderwijs
5 Sport, cultuur en recreatie
6 Sociaal domein
7 Volksgezondheid en milieu
8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ontwikkeling, stedelijke vernieuwing
Financiële informatie programmaplan
Financiën
Overzicht
Onvoorziene uitgaven
Financiële gevolgen Corona
Wat gaan we daar voor doen?
Onze dienstverlening is klantvriendelijk, resultaatgericht, laagdrempelig, servicegericht en dichtbij.
Home
Programma's
0 Bestuur en ondersteuning
Wat gaan we daar voor doen?
Onze dienstverlening is klantvriendelijk, resultaatgericht, laagdrempelig, servicegericht en dichtbij.
Wat willen we bereiken?
Wat gaan we daar voor doen?
Wat kost het?
Investeringen
Onze dienstverlening is klantvriendelijk, resultaatgericht, laagdrempelig, servicegericht en dichtbij.
Wij laten een gecertificeerd bedrijf onderzoeken of de openbare websites waar gemeente Meierijstad verantwoordelijk voor is digitaal toegankelijk zijn.
Op basis van het onderzoeksrapport streven wij er naar de betreffende websites digitaal toegankelijk te maken deels door eigen werkzaamheden en deels door werkzaamheden vanuit de leveranciers. De verklaringen Digitale Toegankelijkheid worden aangepast naar de juiste status op basis van de resultaten vanuit het onderzoeksrapport.
We maken de mobile apps 100% digitaal toegankelijk in samenwerking met leveranciers.
Met het vervangen van de gemeentelijke website en het zaaksysteem wordt ook de beginpagina van de persoonlijke internetpagina MijnMeierijstad vervangen. Het doel is om deze pagina nog gebruiksvriendelijker te maken voor onze klanten. In 2022 wordt het portaal lopende zaken aangesloten op het zaaksysteem. Klanten kunnen hier hun verzoeken indienen en worden actief op de hoogte gehouden van de status van hun verzoek. De bestaande portalen voor Belastingbalie en MijnInkomen blijven bestaan en worden door de domeinen verbeterd.
We blijven onze medewerkers trainen op klare taal. We benutten het lezerspanel en vragen door middel van QR-codes de ontvangers van onze brieven om feedback met als doel de brieven te toetsen op leesbaarheid.
Op 24 juni 2019 is de strategische denkgroep Raad van Verbeelding (RvV) geïnstalleerd. De RvV bestaat uit bij de streek en/of Meierijstad betrokken prominenten en verkent de kansen en ontwikkelmogelijkheden voor de periode 2020 – 2050 voor Meierijstad om te komen tot een strategische ontwikkelkoers voor deze periode. Wij vragen de Raad van Verbeelding om hun eindproduct ‘Meierijstad 2050’ op inspirerende wijze vorm te geven.
- Financiële ondersteuning: De door inwoners van Meierijstad aangedragen nieuwe ideeën/plannen op gebied van sociale/technische innovatie en/of participatie gaan we financieel ondersteunen. - Communicatielijnen benutten en verder ontwikkelen: We blijven zoeken naar de juiste communicatie-/media-instrumenten. - Uitvoering van de ideeën van de Kids: We sturen op beweging onder inwoners van Meierijstad die, met ondersteuning van NIF, ideeën van de Kids verder willen uitvoeren en NIF meer op de kaart gaan zetten. - Uitdaagrecht: We gaan onderzoeken in hoeverre NIF kan bijdragen aan initiatieven in het kader van "Uitdaagrecht".
Vooruitlopend op de realisatie van het ontwikkelpad Omnipark “De Brug” in Erp realiseren we in het kader van de regiodeal - in afstemming met betrokkenen in Erp - enkele concrete projecten als leefbaarheidsimpuls.
Wij werken aan verbreding en verdieping van het citymarketingbeleid; de verdere uitrol en de verankering in aanpalende beleidsterreinen. Daarnaast spelen we in op kansen die zich voordoen om de gemeente te positioneren en te profileren
Deze pagina is gebouwd op
09/22/2022 12:08:09
met de export van
09/22/2022 11:46:46
Zoeken